Tävling

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för försening av inlägg. Det har varit en del att göra. Läxor, uppgifter, prov och en fäktningstävling. Väntar på bilder från en av dom andra tjejerna vars pojkvän fotade under tävlingarna så att ni kan få en viss inblick hur det såg ut. Ska försöka ta en bild vid nästa träning och visa hur jag ser ut i fäktnings utrustningen.
Angående tävlingen: Jag kom på 8:e plats av 9 i första omgången och 9:e plats av 9 i andra omgången. Den andra omgången kan bero på att vi skulle fäktas till nån av oss hade fått 15 poäng. Och det var 15 minuters pass med 1 minut paus. Till sist var jag så trött och svettig så jag tror att jag tappad lite fokus i slutet. Nåja, det är sånt som är meningen att man ska öva på. Vi har en tjej i klubben som är två nivåer ifrån OS enligt tränaren. Hon är grymt duktig så det förvånar mig inte. Hon har rätt hållning, tålamod och en teknik som skulle få vem som helst att bli avundsjuk på.

Har en stor uppgift i Statistiken kvar och ska göra en "second and final draft" av affärsplanen i Accounting and Mgtm for Entrepreneurs" Men hon gav oss 19 and 21 poäng! *Yaaaaay* Och vi klarade turnitin.com testet. Det är tydligen en hemsida som lärare kollar för att kolla att eleverna inte plagierar.
Inte för att jag plagierar, men ibland kan man utan att vara medveten om det, citera och inte tänka på att sätta rätt referenser. Men både jag och den andra tjejen jobbade hårt på att detta skulle vara våra egna ord och källorna vi använde var rätt refererade så att inget skulle gå fel. Jag säger det igen! YAAAAAAY.

Hm....vad mera.....ookej. Har börjat jogga två dagar i veckan. På morgonen. När det fortfarande är mörkt. Faezah har berättat att hon tränat hårt förut. Hon har sprungit stora lopp i Singapore. Men jag var ändå inte beredd på att hennes takt. Hon är jättesnabb. Men snäll som hon är så pausar hon med jämna mellanrum och kollar så att jag lever. *fniss* Hon är inte van vid att jag är så tyst som jag blir under joggning och jag bara fokuserar på att andas rätt och inte snubbla. Heh.

Det börjar bli kallare och kallare här i Melbourne och mössor, halsdukar och kappor börjar titta fram.

När jag kom ner till Melbourne så var jag faktiskt tveksam om det verkligen hade varit nödvändigt för mig att ta med mig min vinterjacka ner. Men det vet jag nu: Japp. Det är verkligen så kallt att den behövs. Och det ska tydligen bli kallare. Men det blir ingen snö i Melbourne. Det blir det mer uppåt bergen tydligen och tjejerna från Singapore planerar nu glatt en resa upp till bergen för att kolla på snö eftersom dom aldrig sett snö innan.

I Singapore är det tydligen varmt hela tiden. Stekhett. Regn ibland och sedan varmt igen.

Jag undrar hur tjejerna kommer reagera, bo här i 3-4 år och sedan återvända till Singapore. Kommer dom tycka att det för varmt  i Singapore för dom då?

Fick ett paket hemifrån i veckan. Fick svenska böcker om statistik. Yeeesss! Förhoppningsvis kommer detta hjälpa mig att få godkänt under examen. Och te från min chef på Kahls. Tack snälla du. Jättekram till dig! Har redan bjudit en av mina kompisar på ett av teerna. Du ska bara veta vad jag skrytit om dina teer. *flin*

Ska försöka uppdatera bloggen under nästa vecka igen. Stressen för tentorna har redan börjat och folk eggar på varandra att stressa mera, med hjälp av skräck historier av vad som hänt andra år och hur lätt dätt det är att misslyckas. Försöka ignorera sånt snack men ibland så rycks man ju med dessvärre.

Hoppas allt är bra med er alla. En stor kram till allihopa.


Kommentarer
Postat av: Ewa S

Kul att uppdaterade:-D. Chefen din blev glad över din hälsning men jag skall ändå skriva ut det här. Hoppas verkligen böckerna gör i allla fall lite nytta. KRAM

2008-05-10 @ 17:57:10
Postat av: Christer

Hej hej. Kul att høra lite mer om livet ditt down under. Så bra at du har fått lite statistikkbøkker fra
morsan:-). Hur går det med han hjälpläraren i Statistikk da? :-)

2008-05-12 @ 13:13:23
Postat av: Caroline

Böckerna gör nytta mamma. Tack. :D

Christer. Läraren är mjällig och mattenörd. Skulle inte tro att nåt händer där. ;p

2008-05-13 @ 15:29:48
URL: http://cauroso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0