Snack

Jag hade en klass i AME idag. [Accounting and Mgtm for Entrepreneurs] Och vi hade en diskussion om vilka som passar att starta eget företag och man måste vara envis och läraren (som också är föreläsare) hävdade att hon vet att hon inte är någon entreprenör men hoppas på att kunna ge oss kunskap om branschen så att vi kan dyka in i den.

Funderar på att tala om för henne att dom flesta entreprenörer i Sverige har damp eller ADHD. Jag är en aning nyfiken på hur hon skulle reagera. Är det elakt av mig?

Vår företags ide...tjejen jag jobbar med har inte gjort något sådant här projekt innan. Vilket innebär att jag måste troligtvis ge den mesta pushningen eftersom jag har gått företagsekonomi innan och startade eget på pappret under den kursen.

Och hur skaffar man att ett bra namn i ett land där ett företag kan heta Somebuddy loves you?

Jag var på Stadsbiblioteket förra veckan och lånade så många böcker så att jag fick ont i ryggen. Heh. Det var en tjej på min våning som visade mig eftersom det finns ett antal olika bibliotek i Melbourne. Denna tjejen spenderade hela helgen med att läsa 9 böcker som hon lånat från biblioteket. Wow.

Var på Waterfest i lördags. Det var imponerande. Dom hade vattenskidor tävling på Yarra River. Och olika åkattraktioner och spel. Mitt i alltihopa stod en man och spelade säckpipa. Säckpipa? Jag blev väldigt entustastisk och talade om för dom andra att jag saknade Skottland. Nikolaas titade på mig som om jag vore helt knäpp över att jag tyckte det lät vackert. För han hade tydligen varit på en stor säckpipe festival där över 100 män stod och spelade säckpipa. Samma låt naturligtvis. Önskade att jag hade hört det, sa jag till honom. Han skakade på huvudet som han alltid gör i slutändan efter en konversation med mig. Heh.

Det är meningen att hösten ska komma nu. Det blir kallare har dom sagt till mig. Men än så länge är det varmt. För varmt. Finns säkert dom som tycker att jag är knäpp, men vissa dagar är det så varmt att jag längtar efter snö. Eller regn. För det regnar inte alls mycket här. Det droppar till ibland. Sen så tittar solen fram igen.

Och för detta skaffade jag en regnrock? Jeesh. [Jag vet Miccan. Fram med den sarkastiska kommentaren bara]

image10
Chisholm College där jag bor.

image11
Gitarr nerstucken i sanden på St Kilda. Orginellt tycker jag,

Kommentarer
Postat av: Ewa S

Gumman du skaffade ingen regnrock du skaffade en poncho. En viss skillnad för vem vet. Kanske det stora årtionde dundriga regnvädret kommer och DÅ är du jätteglad att du har ponchon. Det kunde varit värre. Du kunde lagt 500 på ett Haglöf regnställ....:-D

2008-03-11 @ 14:46:48
Postat av: Micaela

Det var jag som föreslog att du skulle skaffa en poncho faktiskt. Det är bättre med en sån anser jag. Jag anser att det är en bra ide att behålla den dessutom.

2008-03-11 @ 16:59:42
Postat av: majsan67

*kliar hjärnceller*
dom flesta entreprenörer i Sverige har AS o ADHD????

Hrmm.. harkel..... ska du bli entreprenör efter utbildningen???
fniss fniss fniss..
kunde inte låta bli.....

men jag håller me.... så ÄR det faktiskt... o ju mer jag analyserar detta, ju mer övertygad är jag... så nu jävlar.... ska starta eget nu... måste bara hitta ett namn först...
va sägs om nevrås.nu???

tycker inte alls det är elakt att säga det till lärarn.. det är ju sant juuu.... risken är väl att hon ser ut som ett ufo... ad.. vadå???

men hon kan ju oxå veta mer än vad vi tror ;)
snälla... berätta hur hon reagera sen då....
jag fick förresten själv folk att reagera idag... eh igår.... dom blev tysta... hehe.. står i min blogg....

2008-03-12 @ 01:02:18
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Caroline

Du säger poncho jag Pånchå. *fniss* Shit. Du har rätt. Om jag hade lagt 500 på det så hade jag bånkat huvudet agressivt på nåt träd häromkring.

Jag blir nog glad över att ha ponchon när det väl börjar regna. Men aussie människor häromkring när det blir kallt drar på sig en långärmad tröja och fortsätter att gå omkring i shorts och keps. Regnar det, använder dom skolböckerna som skydd. Dom ser så himla coola ut över detta.

Japp Majsan. Du kan be mamma att låna ut min bok Beautiful Business till dig om du vill. Nån stans där i så står det så. Och jepp, jag har planer på att bli entreprenör efter detta. Och hjälpa mamma starta eget.

Underbart namn. Kör hårt. Vad ska ditt egna företag handla om? Sälja kläder? Work out videor för katter? en bok med roliga små tips för uttråkade? [Ett tips är att stirra så länge man kan på någons nacke och se om dom KÄNNER att man stirrar på dom och vänder sig om. Man måste vara snabb naturligtvis och vända bort blicken så att dom inte ser att man stirrar. Återkommer med fler tips efter nästa tråkiga föreläsning] Eller roliga bak recept som Jessica Seinfields där hon blandar in broccoli i choklad cookies? Du kanske kan slänga i ärt pure och lakrits i cookies och tvinga din barn att smaka och säga att det är gott så att du inte behöver ljuga för bokförlaget. "Mina barn älskar dom här kakorna dom vill inte ha något annat. Här ät." "Men mamma jag kräktes nyss." "ÄT!" "Ja mamma"

Japp. Har en föreläsning med henne imorron. Ska fråga i pausen. Den är nämligen två timmar lång. Ska fråga henne vad anser om den kommentaren. Hon kanske anser att det bara är i Sverige som det är så. Pfft. As if.

2008-03-12 @ 01:30:26
URL: http://cauroso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0