Tillbaka i Melbourne

Nu star jag pa Melbourne flygplats. En dag  for tidigt an vad jag talat om for alla andra. Detta kommer jag pa nar jag sitter pa flyget fran Bangkok till Melbourne sa jag inte ringa eller maila nagon och tala om det! Gah! Som tur ar sa ar Ainsley varldens basta och talar om att hon kommer och hamtar mig sa fort hon kommer tillbaka fran stan. Yes! Tack Ainsley.

Flygbolaget jag akte med denna gangen har frackare kladsel. Men dom stinker parfym hela ganget! Mattligt med parfym ar helt okej. Men nar det kanns som man bytt ut dusch mot parfym sa ar det nat som ar fel. Och jag trodde aldrig att jag skulle saga detta, men dom ar lite FOR artiga. Jag handlade en grej pa Bangkoks flygplats, somn depriverad och lider av allergi, och blanger ilsket pa alla mer eller mindre medan jag ocksa sag ut som en yr hona som var arg over det faktum att det tog mig nastan 20 minuter att ga till nasta gate. INNE I TERMINALEN! Anda sa var dom sitt artigaste och gjorde den dar fracka huvudbugningen med handerna framfor sig. Jag hade inte varit sa artig om jag hade mott mig i det tillstandet.

Fran Kopenhamn till Bangkok var okej. Trots att det var tjuriga ungar som prompt skulle ha mat varannan timme och tyckte inte om att sitta still. Nagra av dom var riktigt gulliga. Promise. Men det var inte dom 30/40 aringarna som at mat varannan timme ocksa. Resten av oss fick minsann noja sig med tva mal mat.
Sen hade jag tre blonda unga danska tjejer framfor mig. Systrar? Vet inte. Det var bara en av dom som hade talamod med sin lillebror som prompt vill komma fram och vara med stora syster. Henne gillade jag. Plus att hon tog hansyn och sankte inte stolen alldeles ner i knaet pa mig. Det hade inte gjort nagot. Jag hade bestamt mig for att vara zenhumor. Det holl inte lange da jag borjade muttra och morra for mig sjalv over det korsordet som mamma skickade med. Da ryckte hon till och tittade skramt pa mig, trodde sakert att jag muttrade over hur langt bak hon hade stolen. Heh.
Men allvarligt, Far pa tre bokstaver? Nagon?

Har nu ocksa fatt ga igenom custom for forsta gangen. Spannande. En aldre man som avundsjukt tittade pa de kakor och den exklusiva chokladen fran Ene. Jag beklagade att jag inte hade en extra och ge honom, och han skrattade glatt och onskade mig en trevlig kvall. Wow. Tror nog att jag fatt en lite battre uppfattning om folk som jobbar pa flygplatsen har nu. Och nat jattecoolt. Nar vi stod vi bagage rull grejen vandrade en stor hund forbi som viftade med svansen glatt nar tullmannen sa at honom att soka. Dom matchade varandra perfekt.
Sen kom en aldre dam med en liten hund som ocksa genomsokte. Dom matchade ocksa. Och den lilla hunden hittade nagot. Stannade inte kvar for att kolla. Jag vet. Har inget action sinne.

Lagger inte lite bilder som jag tog ocksa senare nar jag kommit tillbaks till rummet.

See ya later alligator!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Nu får du inte glömma och kolla min blogg också, garanterat lösenordsfri!



Jag äter vattenmelon som jag köpte för endast 15 kronor. mums!

2008-07-17 @ 15:40:04
URL: http://www.gbgstudent08.wordpress.com
Postat av: Caroline

Japp. I shall. Vad häftigt.

2008-07-17 @ 17:01:47
URL: http://cauroso.blogg.se/
Postat av: Ewa S

Haj gumman. Vad snabb du var att uppdatera! Kul!

2008-07-17 @ 20:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0