Föreläsningar version 2

Föreläsningarna har startat och hitills har jag haft Management Information Systems, Micro Economics och Business Law.

Alla manliga föreläsare. Men jag har hört att det ska vara en kvinnlig på Accountning for Management Systems föreläsningen imorgon.

Gillar skarpt han från första ämnet jag nämnde eftersom han har tydligen inte föreläst på 20 år och är lite ringrostig och tar inte alltid dom tradionella vägarna till en lösning. Vilket jag tycker är grymt häftigt, han kommer till universitet direkt från arbetslivet och vet vad det handlar om. Yay!

Vad mer? Inte mycket. Har fajtats mot jetlag i ett antal dagar nu eftersom det har fått mig att vara uppe sent på natten då jag inte kan sova. Det förvånar mig lite, för när jag kom tillbaka till Sverige så hade jag ingen jetlag....varför får jag det bara jag åker tillbaka hit igen??

Har sett några nya sportsklasser jag vill testa. Cheerleading är en av dom......;)

Var och hälsade på en kompis på jobbet idag. Första gången jag var där och jag åkte fel väg till att börja med. Gah! Jag åkte en halvtimma mer än vad jag behövt. Gissa om hon skrattade när jag berättade det för henne. Det var efter hennes skratt som jag frågade henne om hon hade kollat om hon inte hade en död hund gömd någonstans i bilen eftersom den luktade så illa. Hon blev upprörd på mig i ett par minuter innan hon skrattade. [Hon äger två hundar själv så hon måste reagera, det är tydligen någon oskriven regel]

Varför just hund? Jag vet inte, det luktar som en blöt hund. Eller hund i allmänhet. Vad skulle jag ha sagt? Hey, har du en död häst gömd i bilen? Japp. Absolut den rätta kommentaren.

Och jag har tydligen frivilligt sagt att jag ska vara med i hejarklacken för mitt torn när dom spelar Dodgeball. Är det nån som har det svenska ordet för det? Någon?
Jag vill också gärna veta om någon kan svaret till mina korsord som har Far, och tre bokstäver? NÅGON?

 Nu måste jag verkligen sova. MÅSTE. Jetlag! Släng dig i väggen och gå ut och lägg dig i kylan och frys!

Kommentarer
Postat av: Ewa S

Asg kan någon plåta dig när du leker hejarklacksledare? Snäääällla!! Kram ta hand om dig nu

2008-07-24 @ 12:30:54
Postat av: majsan67

hah... jag löser korsord hela långa dan.... men hmmm.. ett förslag "som har Far" 3 bokstäver... son??



Rätt enkelt så det är nog nåt annat... (hukar mig för om det var rätt o du inte kommit på det själv)



Du det där dodgeball.... det första som slog mig... DUMboll...

eller sen dök det upp spökboll....

eller knepboll, skuggboll...

översätter man dodge, så blir det skugga, föra fram o tillbaka, lura, leka med, påhitt, sidokast..



tja... kastboll då ;) ;) ;)



2008-07-24 @ 21:00:48
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: majsan67

jädra dåliga glasögon dom måste ha i norge.. hahahaa.... underbart.

Ja, blir det mer trubbel, blir det direkt advokat, var så säker. Om inte annat så för att knäppa folket på näsan ;)



2008-07-26 @ 15:42:07
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: Ewa S

Hipp hurra vad jag är stolt över dig! Inte bara att du gjort provet utan också att du utvecklat en strategi sedan sist hur du skall komma vidare! Heja dig!!!

2008-07-30 @ 09:46:32
Postat av: Caroline

Jag ska se vad jag kan göra ang Cheerleader bild.



Hmmm. Son kan nog stämma in. Tack Majsan. flin



DUM boll. asg Det passar utmärkt eftersom man ställer sig framför en boll så.



bautakram till mamma Tack.

2008-08-02 @ 15:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0