Filosofi

Vi hade brandovning i morse. Klockan 6:50. Och for att jag bor i ett horn rum sa maste jag knacka och se till att alla kommer ut. Ar fortfarande inte riktigt vaken.

Jag vantade pa min kompis som bor en vaning upp, sa vi kunde ga till biblioteket, sa borjade jag undra over livets stora gator.

Ar choklad muffin bars sa nyttiga som det star pa paketet?
Blir Miccan arg om jag ringer och vacker henne och fragar om den doda humlan som sitter fast i spindelnat i mitt run kommer bli vackt fran de doda och "haunt" mig for resten av mitt liv om jag tar bort den?
Varfor blinkar mitt brandalarm i morse kod hela tiden?
Hur far man bort sardin lukt fran handerna?
Varfor tror alla att jag ar muslim for att jag inte ater bacon stekt pa en grill utomhus, nar det dryper av fett?
Har jag gjort Goteborgs kexfabrik en tjanst genom att fa de andra studenterna fran Singapore fast i ballerinakex som jag kopte pa Ikea i lordags?
I Singapore sa maste man bota 5000 dollar om man matar djuren pa zoo och det ar forbjudet med tuggummi, varfor kan det inte vara sa overallt?
Blev den schyssta killen som ar RA dov, nar jag skrek jag ar laddad i hans ora? (Ps. Han fragade hur man sa "I am pumped" pa svenska)
Kan det nansin bli tisdag sa att jag kan skrivas in i mina kurser, fa ett password och boka in mig for installation for internet pa rummet?
Undrar om mamma blir sa glad om jag skaffar en rump visande bart simpson skylt till Jocke i present?

I fredags sa var den valkomsfest for de nya studenter och vi fick lyssna pa rektorn ge oss ett langt tal om viktighet med studier och jag ar sjalv ny inflyttad, jag vet inte hur sjuksystemet har funger etc. Han pratade jattelange.
Sen var det en slags plockepinn lek med stora klossar. Minns inte vad den heter.
Och tjejerna fran Singapore larde mig Firecamp lekar.
I lordags sa var jag aven pa Queens Victoria market och hann inte ens se allting som jag ville. Det fanns mer grejer dar en pa Preston Market. Wow.

Na, ar muffins bars sa nyttiga som det sags?

Kommentarer
Postat av: majsan67

jahadåå.... man kan blanda i rivna morötter i muffinsen och dåå blir dom meeeganyttiga... sen kan man ta örtsalt i stället för socker... gör sig bra ihop med morotssmaken ;)

hmm kanske jag skulle prova minsann...

och nu kom jag genast på att jag inte skulle surfa runt utan skriva rent protokoll.. fyy skäms Majsan..

ha de bäst bland spindlarna...

2008-02-18 @ 12:10:17
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Ewa S

Jaaa du, många frågor få svar från mamma. Idag i alla fall. Monica har din bloggadress och pappa så de kanske har fler kloka synpunkter än vad jag har
:-D. Kram hjärtat!

2008-02-19 @ 17:02:14
Postat av: Micaela

Muffins!!!!! :D

2008-02-19 @ 18:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0