Fåglar

Allvarligt. Vad är det för fel på fåglarna här? Jagad av en anka, utittad av ett gäng kakaduor som fick mig att faktiskt ta ett steg ut på gatan och korsa den för att inte ens vara på samma sida av vägen som dom. Paranoid? Vet det.
Men ni skulle ha sett hur dom tittade. Och med jämna mellanrum sjunger dom, vackert enligt dom själva, högt och ljudligt längs fönstrena på föreläsnings byggnaderna.

Min första föreläsare mummlar när han pratar och jag somnade nästan. Det enda som höll mig vaken var det faktum att jag satt på andra raden och han kunde se mig. Det skulle inte ha varit ett bra första intryck om jag somnade.

Min andra föreläsare vrider sig exalterat fram och tillbaka när han pratar och låter som Arnold Schwarzenegger och sa att det var okej att vi skrattade åt honom och inte med honom. Hmm.

Jag har lärt mig nya lekar, alla från Singapore. Jättekul. Nån som vill lära sig när jag kommer hem? Eller så kan jag filma och lägga upp videon...vem är leksugen?

Har nu lovat ett ganska stort gäng att jag ska laga mat. Kaxig som jag var efter att ha lagat en stark måltid med chili con carne som var populär, så sa jag att jag skulle laga Flygande Jakob. Hur övermodig får jag bli?
Alla utan Faezah tyckte att den var stark. Hon ryckte på axlarna och sa att det var gott men inte särskilt starkt. Undrar hur mycket kryddor som krävs för att få henne att tycka att det är starkt?

När jag var på Ikea förra veckan så köpte jag Leksands knäckebröd. Av alla saker jag kunde köpa, så köpte jag knäckebröd? Och ballerina kex. Fick ett antal personer att gå tillbaka och köpa sig ett eget paket. Och jag roade med att översätta vad namnen på alla Ikea grejerna är. Det blev stor munterhet över papperskorgen Fniss.

Var i Fredags och såg på filmen Jumper med Hayden Christensen. Väldigt kort film med mycket special effekter. Cool. Efter det så var vi på ett cafe som hade Nederländska mat varor till Nikolaas stora förtjusning, så vi gick dit och åt. Faezah beställde en pannkaka med fisk på. Hon hade små bläckfiskar på pannkakan. Eller jellyfish som dom kallar det. Ryser varenda gång jag ser dom små genomskinliga sakerna. Vilket roar alla tjejerna från Singapore eftersom äter det tydligen hela tiden. "Taste it Caroline. Taste it." *ryser*

Eftersom pakteten hemmifrån har kommit så har även sladden till kameran kommit också. Ska ladda in bilder...måste bara städa rummet först så ni får se hur det ser ut. Helst rent och inte i en röra som det är nu.

Vi har en helt underbar städerska vid vårt tower. Hon städar varje dag, förutom på helgerna, och dammsuger våra rum varje tisdag och torsdag. Hon tömmer även våra papperskorgar. Hon är helt urgullig. Det kan inte vara lätt för henne att städa ett antal towers. Tack och lov att hon inte har alla tolv, det skulle vara jobbig för henne. Med tanke på att det är tre våningar på varje tower och över tio rum på varje våning.

Så ni som läser denna bloggen, sänd en tanke till städerskorna runt om i världen som sliter (och får betalt förhoppningsvis) och kämpar för att vi ska ha det rent och fint och inte bli sjuka för att vi är för lata för att städa själva. När jag tänker efter, sänd en tanke till ALLA som städar sina hem och en tanke till dom som inte orkar städa till räckligt ofta. Sänd rena tankar och inte förebråelse. Det funkar aldrig.

Ooh, när jag på Queens Victoria market förra veckan så hittade jag så många häftiga saker. Men den som stannade kvar i tanken var denna:

When I say Clean - You'll get the vaccumer.
When I say bed - You say night.
When I say jump - You say how high?

PS. Mommy love you always. D.S

Har någon nånsin testat vegemite? Det är tydligen en australiensisk mat grej. Urk.
Jag vet, respekt, artighet etc etc. Men gah, jätteäckligt. Och det är tydligen nåt som dom vänjer in barnen vid i tidig ålder.

Jag behöver tips på svenska lekar, kamping sånger och tradionella svenska maträtter. En av tjejerna som bor på ovanvåningen har vart i Sverige och hävdar att en svensk tradionell maträtt är makaroner och mjök blandade i en röra? Om den nu är så tradionell....varför har jag aldrig hört talas om den?


Miccan, kan du skicka ett mail till mig? Jag behöver ditt lösenord till din  blogg.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Japp, jag skickar ett mail via howrse.com
Jag håller på med historia just nu.. Jag har kommit halvvägs. Men men, pannkakor med bläckfisk på? Varför?

Kan den tjejen mena makaronilåda? Det är inte väl inte speciellt svenskt? :S

2008-02-26 @ 09:59:36
Postat av: Caroliine

Jag vet. Men det var vad hon sa. Och när jag inte visste var det va för nåt så var det som om jag inte var en äkta svensk. Heh.

2008-02-26 @ 10:38:50
URL: http://cauroso.blogg.se
Postat av: Micaela

Vilket land kommer hon ifrån? Är hon ens svensk?

Jag köpte en bok idag. "boken med svaren" så kul bok. :D :D:D Jag ska förklara en annan dag.

2008-02-26 @ 16:09:12
Postat av: Ewa S

Hon menar stuvade makaroner. Stuvning gör du som en länk jag skall leta upp åt dig. Makaroner har jag ingen aning om ar du hittar.

Kul att paketet kommit. Skall ringa mormor imorgon och berätta det.
Kram

2008-02-26 @ 20:14:39
Postat av: Caroline

Aha. Nej, hon är australiensare.

Ser fram emot det. :D

2008-02-27 @ 01:06:45
URL: http://cauroso.blogg.se
Postat av: Nickan

men halllå du där långt bort!
Kul att jag fick adressen.....
Någon svensk lek...hmmmm....
När jag jobbade i Österrike så lärde jag några kompisar att "kasta stövel"... vet inte om det är speciellt svenskt, men i Österrike hade dom iallafall aldrig gjort det förr.
ska fundera på fler grejjor, men nu ska jag sova.
gonatt!!!
kramen. Nickan

2008-02-27 @ 23:00:08
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: Ewa och Miccan

Inget nytt? Har du fått pippi?:-D

2008-02-29 @ 19:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0