Varmt

Jag vet att jag inte borde klaga så att ni kan läsa det. Har hört att det är kallt och regnar hemma i Sverige.
Men här i Australien är det stekhett och det är verkligen STEKHETT. Alldeles för varmt.
Igår så hade ett gäng från våningen ovanför köpt en barnpool av plast, jättesöt, och fyllt den med isbitar och vatten och bara suttit i den i 5 timmar. I skuggan.

Har nu som vana att jag går till Preston Market varje lördag och handlar frukt och grönsaker. Japp. Grönsaker. Har börjat äta majskolvar till och med. Men det är lite svårare att handla fisk, kött och frysvaror för att det tar tid att åka tillbaks till boendet igen, och vem har lust att äta nåt som mer eller mindre har blivit stekt på vägen tillbaks?

Var och såg en pjäs härmoveckan. Gjord här i skolan av ett gäng studerande. Richard den III. Tog lite tid innan jag kom in i vad dom sa för dom pratade gammal engelska. Drottningens engelska. Men när jag väl gjorde det så var det lätt att följa med i handlingen. Enda nackdelen var att det var utomhus och det började bli lite kallt att sitta på en sten och flugorna började titta fram förtjust, dom hade ett gäng att bita i.

Har också, för den som är intresserad börjat i Fäktningsklubben här nere. Två tränare, en från Australien och en från Frankrike. Tränaren från Frankrike har tydligen fäktats hela sitt liv, hans mamma fäktas och hans pappa fäktas så han älskar också att fäktas. Och nu pluggar han så att han kan börja lära folk det roliga med att fäktas.
Han har alltid hand om uppvärmningen och skrattar som en liten skolpojke varenda gång vi gör exakt som han säger. "Simons says two step forward and then attack." Och så skrattar han. Vad kul att vi kan roa honom. *flin*

Jaja, nu måste jag snart till nästa lektion. Jag hoppas allt är bra med er.

image13
En del av universitets ägorna.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Har du hört att vi har fått snö efter gårdagens fantastiska vårväder? Inte helt nice, direkt.. Fast om maten steks på hemvägen så kan du ju äta direkt när du komme rhem och behöver inte stå och laga mat länge :-D

2008-03-17 @ 10:14:44
URL: http://luva.webblogg.se
Postat av: Micaela

Jag kan intyga om vädret och jag är mycket irriterad. Imorse så var jag på väg ut med vårjacka och så var det snö på marken. Jaha, det var bara att byta jacka och gå ut med sina vårskor. *MORRAR*

Kattis? Ska vi träna snart eller? :P jag är sugen på det.

Förresten, jag visade Kattis din blogg. Hoppas att det var okej. ;) SKRIVER MAIL TILL DIG! Ditt kort kom fram och jag har fortfarande inte skrivit ner din nya adress för isåfall hade jag skickat kort för länge sedan till dig. *suck*

2008-03-17 @ 20:10:57
Postat av: Ewa

Jaaa du....Den här snön hade du garanterat gillat....not. Det är iskallt i ditt gamla rum, halt på marken utanför och alla människor går mer eller mindre runt och morrar. Snöbollar kastas i massor in i trattarna och de sura städerskorna på din gamla skola (bl a jag då;.D) får ideligen gå runt och tvätta upp halvsmälta snöbollar. Carro vi älskar dig det vet du men snälla!! Hade du varit här hade du muttrat mest av alla!! Kramar i massor.

2008-03-17 @ 20:30:21
Postat av: Gunnar

Hej Carro.
Här i Göteborg har det varit lite av ett snökaos idag. Igår trodde alla att NU har våren kommit på allvar, men så var inte fallet!
Skönt att höra att det går bra för dig. Väldigt roligt med bilderna du lagt upp, hoppas det blir fler.
Jag tycker du ska ha någon form av ersättning för att du gör så bra reklam för Göteborgs Kexfabrik (tjex).
Finns det Svarta änkor i Melbourne?

Gunnar

2008-03-17 @ 20:54:43
Postat av: Micaela

Mamma, mamma...Det finns något som heter filt! :D

2008-03-18 @ 06:34:29
Postat av: Gunnar

Vad hände med cheerleader-ambitionen? Gick du med i fäktklubben för att "träffa" andra kanske...
Gunnar

2008-03-18 @ 17:00:16
Postat av: Micaela

Är så glad över att du fäktas. Minns att vi hade många långa samtal om detta, hur gärna vi ville bägge två lära oss att fäkta. Alla dessa filmer vi såg där alla tycktes kunna fäkta.. Men ingen fäktningsklubb i Sverige. Jag är avundsjuk. Men glad över att en av oss åtminstone får uppleva det på riktigt.

Skriv ett mail till mig snart (PLZ!).. Om du kan och har tid. Skulle vara kul att ha ett svar. :D

2008-03-18 @ 17:57:28
Postat av: Ewa S

Har hon haft sådana ambitioner?? Hade jag ingen aaaaning om...

2008-03-18 @ 18:36:03
Postat av: Caroline

Oj vad många kommentarer. Hm. Från början.

Hej Kattis. Kul att du tittar in här. Fnitter. Ja om maten steks på hemvägen så kanske jag kan äta den. Jag hörde om snön. Låter inte kul.

Du gick ut i vårskorna? Uh...så jag kanske inte bör nämna att jag går ut i flipflop skor till skolan varje dag för tillfället? (duckar för skorna som kommer flygande) Om det tröstar dig så håller jag nog på att paja dom. Det förvånar mig inte, jag lyckades sabba tofflorna jag köpte i Singapore efter tre veckor. Jag tror jag går för våldsamt. *suck* Jag har skrivit mail tillbaks till dig. Ska jag skicka adressen också? Har fått kort från mamma. Den sitter nu på väggen brevid ditt pengvin kort.

Aoch. Så du har fått känna på kylan som kryper in i rummet. Avundas dig inte. Kastar du snöbollar på dom som kastar snöbollar? Hämnd är ett måste vet du. Älskar er också, och vem hade lett morrar hejarklacken? JAG! Förresten varför använder du inte min Fruxo filt? Use it.

Hej pappa. Japp. Det kommer fler bilder. Ska passa på och ta bilder på skolan nu när så många åker hem under lovet. Ja, Göteborgs kexfabrik vet inte vad jag gör för dom. Har till och med fått lovat gänget från Singapore att vi ska åka till Ikea till helgen. Dom vill ha ballerina kex hela bunten. Fniss. TACK FÖR DEN. Jag var inte ens medveten om tanken på att svarta änkor kunde finnas här. Jag vet att det finns spindlar. I massor. Måste döda tre om dan i mitt rum.

Krokodiler finns det. Men om man jämför folk som dött av krokodiler och folk som dött av att godismaskinen har trillat över dom, så vinner godismaskinen lätt tydligen.

Det finns tyvärr ingen Cheerleader team här nere. Har kollat. Dom andra föreslog att jag skulle hyra en dräkt under en maskerad och så skulle dom ta bild på mig och skicka hem. Nåja.

Har träffat jättemycket människor genom fäktningen. Det är jättecoolt.

Miccan, http://www.fencing.se/goteborg/

Testa den och se vad du tycker. Kolla upp det bara. Vem vet, vi kanske har en match mot varandra om ett par år. Hm. *evil cackle*
Det är verkligen jättekul. Det går knappt att beskriva hur roligt det är att fäktas. Men detta är definitivt nåt jag vill göra så länge jag är här nere.

Mamma. *fnitter*

2008-03-19 @ 13:00:02
URL: http://cauroso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0