Fäktning (Men tyvärr ingen bild på detta ännu)

Jag var och fäktades ikväll igen. Fäktningen är två gånger i veckan. Måndagar och onsdagar.
Måndagar är den inofficiella träningen medan onsdagar är den officiella.

Idag var jättekul då vi fick gå match mot varandra. Vi är ungefär 6 stycken nybörjare. Faezah och jag är två av dom. 
Hela gänget gör fortfarande en hel del fel, men vi lär oss snabbt och jag kommer på mig själv, under föreläsningarna att sitta med en penna och öva fäktningsrörelser. 
 
Nybörjarna: Vi är 5 tjejer och 1 kille.

Han fick gå match mot 5 av oss och några av oss var inte snälla. Vi har skydd för våra bröst men det har inte han, så det blev nog en hel del blåmärken för honom. Jag var den sista som fäktades mot honom och han var den som var mest krävande att fäktas med. Han fäktades skoningslöst vilket blev att det gjorde jag med. Mitt under en av mina attacker mot honom med min värja; poppar plötsligt värjan av från handtaget. Där stod jag med bara ett handtag och började fnittra hysteriskt. Som tur var så skrattade dom andra också. Inklusive Derek. (Tränaren) Han tyckte att det verkade som jag hade ett hett temprament. Han gav mig en ny värja och sa ännu en gång: Om vi känner att värjan är på väg att gå av eller gå sönder; Släpp taget och låt den falla till golvet. Men i mitt fall då så var det ingen fara att jag kunde skada min motståndare för jag hade bara ett handtag att attackera med. (Denna kommentaren fick mig att börja fnittra ännu mera, vilket gjorde det svårt att koncentrera sig på matchen)
Matchen gick vidare och han vann trots att jag attackerade skoningslöst. Han gav mig en rejäl match.
 Och träningen är satt från 19-21. Men när vi slutade så var klockan 22. Wow. Tiden går fort när man har roligt.

Det som är så bra är att Sportscentret där vi tränar bara ligger 3-5 minuter ifrån där jag bor. Om jag springer tar det nog mindre än så.

Det kommer ta tid innan mina ben vänjer sig riktigt vid denna träningen. Jag har mer än en gång fått kramp i benen, senaste gången var det bara ett ben. Idag var det ingen kramp i benen! Yay! Bara träningsvärk.

Jag måste nog göra dom benövningarna vi gör på träningen varje dag. Nåja.

Hoppas allt är bra med er. Och behöver ni bli av med agressioner så föreslår jag fäktning. Men inte hårdhänt, för då går dom av.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Låter spännande med fäktningen. Jag undrar lite över din kommentar "Vi är ungefär 6 stycken nybörjare". Är det osäkert hur många nya det är, eller är det så att någon går åt då och då? ;-).

Här ska det dåliga vädret (läs vinter) hålla i sig, det ska bli snö på fredag igen, säger de, och fortsatt minus på nätterna ett tag till.

Jag var och discobowlade i fredags med arbetskamrater. Sedan var vi på Hard Rock Café och lyssnade på Björn Rosenström. HMM

2008-03-19 @ 17:16:21
Postat av: Ewa S

Häftigt låter som det kan bli mer än en enterminsgrej. Ge killen vad han tål:-D.
Kram

2008-03-19 @ 18:01:57
Postat av: majsan67

hmmmm...... det där låter som något jag borde testa... fast de hade nog blitt rätt dyrt.... undra hur många fäktpinnar jag hade knäckt varje träning... jag Haaaaar ett jädra humör vet du.. ;)

2008-03-20 @ 19:30:08
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Annika

Hej Carro!

Kul att höra att du har det bra. Fäktning hm det skulle både jag och sonen behöva. Vi behöver ha ut ilskan lite. Men jag får nog hålla med majsan lite angående pinnarna. Vi behöver en massa och det kommer att bli dyrt. Vi har ju ett så jädrans humör när vi är arga.
Nä, nu skall jag ut i vårsolen som äntligen har tittat fram. Sköt om dig nu och passa på och njut nu när du står på egna ben i den stora Världen.

kram kram

2008-04-01 @ 16:45:34
URL: http://fialotta73.blogg.se
Postat av: Micaela

UPPDATERA! :O

2008-04-02 @ 14:46:08
Postat av: Micaela

UPPDATEERA! :O

2008-04-05 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0