Forelasningar och pannkakor

Jag hade forelasningar igar om hur man tar anteckningar under forelasningar, referenser och hur man bast lyssnar under en forelasning.

Tyckte synd om lararn som holl i det. Han svettades jatte mycket och flasade starkt under forelasning. Tvekade nastan att ga fram och stalla fragor efterat, men mitt behov av att veta hoppade over min sympati. Eller kan man kalla det nagot annat?

Igar sa var det en kand komedi grupp pa universitet. Tripod hette dom. Och dom ar tydligen jattekanda har nere.
Dom ar lite grann som Thomas Jarvheden. Deras latar ar samma stuk som hans. Jatteroliga.

Idag ar det mera forelasningar som ska hjalpa studenter att anpassa sig till det Australiensiska akademiska livet.
Nu pa morgonen bjod dom pa pannkakor till frukost. Klart jag gick dit och frossade i pannkakor. Vad annars ska en ny student gora?

Kommentarer
Postat av: Isabel José

Vad läser du i Australien?
Vad kul att du läser utomlands. Jag har alltid velat det och kommer absolut att utnyttja den möjligheten nu när jag läser på universitetet! Alla gånger!
Har bott och jobbat utomlands i 2år vilket var fantastiskt!

2008-02-21 @ 00:15:25
URL: http://isabeljose.blogg.se
Postat av: MIcaela

Kan du se mig sitta och lyssna på en sån föreläsning där jag redan anser att jag vet hur man gör? *Asg*

Han är lärare. Han ska finnas där för att hjälpa dig. Även om han beter sig knasigt åt.:P

2008-02-21 @ 06:46:42
Postat av: majsan67

hhahaaa... underbart Miccan.... *asg* inte sjutton behöver du nån som talar om hur du ska göra, du kan väl allt själv... hihi...

Klart man måste ställa frågor till lärarna... kanske var han bättre när han fick prata med en och en efteråt... han kanske har dödsångest när han ska prata inför publik... då ääär det ju synd om han ju...

Pannkakor till frukost.. njaaa.... va det sirap och sylt till oxå? Iså fall får du akta dig för växande vetekuddar på höfterna.. haha..

2008-02-21 @ 12:05:15
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Ewa S

Vetekuddar är det så det heter? Fett trodde jag:-D.

Klart Miccan kan allt! Hon är ju min dotter alltså....Sedan är det så Carro att lärare skall svara på elevers frågor. Lärare får lön för det. Lärare utbildas för det. Lärare jobbar med det. Var inte så snäll tjejen! Pannkakor till frukost....Nja. Har börjat käka grovt bröd. Det är ju igen hemma som äter det så jag får ju fixa det själv.......

2008-02-21 @ 14:18:00
Postat av: Caroline

Jag ater inte pannkakor till frukost varje dag, men detta var gratis sa....hehe. Och har nere kallar man vetekuddarna for att man har fatt en muffins som hanger over byxorna. *asg* Det var lite sirap till. Gott. Heh.

Nja...lararen flasde valdigt mycket efterat ocksa....jag var pa tva av hans forelasningar och han var tvungen att byta troja efterat for att han svettades sa mycket. Men han svarade anda pa fragorna liksom. Jag vet att du kan Miccan, men jag ar sa himla osaker och vill inte gora fel har nere for att jag inte gick pa forelasningarna och lyssnade pa deras tips om att plugga i Australien.

Isabel José: Jag laser Internatioal Business i Melbourne. Vad laser du for nagot? Vart har du vart nagonstans nar du jobbat? Och vilket land vill du plugga i?

2008-02-22 @ 01:29:18
Postat av: Micaela

Jag vet det syster och jag tycker att det är jättebra att du gör det. Men jag skulle aldrig kunna klara av en sån sak. jag skulle bara sitta och sucka eller så sover jag. Du känner väl mig? ;P

2008-02-28 @ 21:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0