En vecka har gatt

Nu har det gatt en vecka i Melbourne. Jag har traffat manga manniskor.

Idag var det en meet and greet session med folk som ska ha lektioner i samma faculty som jag. Traffade ganska manga och fick aven pratat med hon som har hand om utbytes mellan universiteten och hon sa att sa lange som jag far bra betyg sa kan jag gora utbytes med andra universitet. Har kollat pa England, Danmark och Tyskland och hon rekommenderade en massa andra bra universitet.

Jag har aven gatt igenom mitt schema och far veta mer om mitt schema blir godkand pa tisdag nar jag officiellt "skrivs in" i skolan.

Jag har mott sa oerhort manga manniskor och jag lyckats glomma allas namn. Bra jobbat va?

Har aven bytt torn. Det tornet jag bodde i, var ett "icke-tyst" torn och jag blev vackt ett antal natter pa raken. Men nu ar jag i ett tyst torn och i ett storre rum! YUSS! Tror att det blir battre aven nar jag ska plugga.

An sa lange sa har jag sett lite grann av sjalva Melbourne och ganska mycket av Bundoora. Var pa Preston Market igar och insag att det ar stallet for mig att handla pa. Allting var billigt dar.

Har aven varit pa ett shopping center som heter Northland. Hade jag inte haft nagon fran LaTrobe med mig sa hade jag gatt vilse. Rejalt. Nar jag uttryckte min forundrar over hur stort det var sa fick jag till svar att det var ett av deras mindre shopping center. Dom har storre. *hakan trillar ner*

Det finns faglar i massor pa campus. Men alla ar for blyga for att bli fotograferade. Och jag kom for nara en familj med sma ankungar, mamma ankan borjade jaga mig och en kompis. Huh.

Om tva veckor borjar sjalva studierna och jag langtar dit. Vill att allting ska borja nu.

TIPS> Om en australiensare kommer in i en butik och fragar "Emma Chissit" sa fragar dom inte efter en Emma. Dom fragar "How much is it". Och nar dom blir forvanade sager dom "crikey".

Kommer troligtvis inte fa tag i internet pa tva dagar. *snyft* jag utan internet ar som - Kalle Anka utan sin klumpighet, Betty utan sin tandstallning.

*vink vink*

Kommentarer
Postat av: Micaela

Glöm inte skicka adress. :P Vad köpte du för något?? Vad är preston market för något?

2008-02-15 @ 06:54:54
Postat av: Micaela

Hur ser ditt schema? Är det mycket lektioner? Vad är det för ämnen? Hur ser ditt tower ut? Hur ser ditt rum ut? Har du några rumskompisar eller bor du ensam? Delar du kök? Du har allmän tvättstuga?

Haha, Jag önskar att jag hade sett dig när du blev jagad av en hel ankfamilj.
Jag har massa kort att skicka till dig. Men jag har inte vågat eftersom jag visste att du skulle byta.

Hur stort var köpcentret du var på? Har du varit och tagit din vaccination ännu? Hur billigt var det på "preston market"?

Vad var det som gjorde att du blev väckt? Har du varit i reservatet ännu? Du kommer inte ihåg något namn alls?

2008-02-15 @ 09:15:29
Postat av: Ewa S

Jag är fortfarande bäst! Jag har bett om ursäkt till en älg.....

2008-02-15 @ 12:04:37
Postat av: Nickan

Varför är inte jag typ 20 år längre?
Varför är det inte jag som åkt till Australien för att plugga?
Varför är det inte jag som får shoppa på en billig market?
Fast jag är
ganska glad att slippa bli jagad av en jävla anka!!!!!!!!!
kram från Nickan.

2008-02-17 @ 20:47:09
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: Caroline

Kopte inget direkt kul. Mat.

Ohh, jag kopte en aussie hatt nar jag var pa festival pa St Kild Beach. Fast blev lite deppig nar jag insag att jag hade betalat 30 dollar och kom till ett annat stalle dar den kostade 7 dollar.

Schemat ar inte fardigt annu, jag har tre kurser denna terminen. Hoppas pa att jag kan plugga en fjarde. Jag ska lagga ut bilder pa mitt tower sa snart jag bara kan. Jag bor pa bottenvaningen med 7 stycken andra. Det finns tre vaningar i varje tower. Jag delar kok och badrum, dushningar har en tidsgrans for att man maste spara vatten har nere.
Delar kylskap och frys med dom sju andra. Vi har tva allmana tvattstugor pa Chisholm.
Nej, har inte tagit min vaccination annu. Preston Market var billigt som i stil med Willys. Och i stil med Goteborgs egna lilla saluhall.
Nej har inte varit i reservatet annu.
Och jag blev vackt av en asiat som sjong med i asiatiska sanger. Och spelade data spel med volymen uppe samtidigt.
Jag kommer ihag vissa namn nu. Men det ar fortfarande tomt ibland.

Varfor du inte ar tjugo? No problem. Vi skaffar en tidsmaskin och aker tillbaka till det tjuoariga dig och slapar med henne tillbaka. Sa kan hon bli jagad av en anka ocksa.

Fine mamma. Du ar fortfarande bast.Algen vinner over ankan helt klart. Heh. >D

2008-02-17 @ 23:20:55
URL: http://cauroso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0